fredag, mars 02, 2007

pluggtugg


Litteraturvetenskap är ju intressant. Fast det visste jag ju redan. Jag trivs verkligen med den här distansformen. Brukar ha svårt att göra mig hörd i så där stora sällskap annars, men nu är det ingen som ser mig och jag sitter i mjukisbyxor och sovlinne och har seminarie och jag pratar. Nästan mest! Det trodde jag inte. Vi har små arbetsgrupper, och de i min grupp verkar väldigt trevliga, det är underligt att man inte vet hur de ser ut, men man gör sig ju en inre bild av dem. En av dem pluggar distans från Portugal och i bakgrunden kan man höra mopeder knattra, barn som skriker och folk som pratar på ett jätteunderligt språk. Internet är verkligen fantastiskt.
Snart ska jag pallra mig ut till stallet med Karlsson. Har sovit i Tvärmyran i natt (världens skönaste säng - min) och ska ta en promenad till stallet med honom. Får väl stänga in honom i en box medan jag rider. Ikväll ska jag nog bara ta det lugnt tror jag. Man kan behöva en paus från alkoholen och dunka-dunkan ibland. I morgon ska jag ut igen. Fint! Undrar just om jag orkar gå på ett friskispass ikväll, när jag ändå inte har något att göra. Var med Lina på corepass i går. Det är fantastiskt jättekonstigt att jag verkar gilla det här så mycket.

Nya saker jag lärt mig om mig själv:

* Jag kan prata på seminarier!

* Jag tycker om att använda min kropp - och jag tycker om att se de små förändringarna på den när jag använder den.

* Jag klarar mig rätt så bra.

* Anledningen till det är att jag har så bra kompisar.

* Kärleken är störst av allt. Men det finns ju olika sorters kärlek!

* Jag är rätt så stark faktiskt!


Inga kommentarer: