onsdag, mars 28, 2007

Och där, i verkligheten


När kommer egentligen det där lilla kuvertet med besked om hur mycket man ska betala till staten, eller - om man har tur - får tillbaka av staten? Jag vill ha det snart. Till exempel i dag. Idag ska jag för övrigt göra som i går, sitta ute på altanen i shorts med datorn i knät och lyssna på föreläsning. Det var en hit ska jag säga. Jag har väldigt dåligt samvete för att jag inte pluggat alls så mycket som jag borde ha gjort de här dagarna. Men det är väl bara att köra i gång nu då. Det är varmt också, som bonus.

Ikväll ska jag få en cykel! Jag har redan sett den - den är lysorange och ser ut som en sån där gammal kronancykel. Så himla fin! Jag ska sätta på min cykelkorg och den gamla sadeln. Sen kommer den att vara min bästa cykel nånsin. Hoppas bara att jag får behålla den! Vad ska den heta tro?


3 kommentarer:

Mon Onkel sa...

Som namn på cykeln föreslår jag "velocipedina", mest för att det vid första anblicken verkar vara fyndigt, men verkligen inte är det egentligen.

ina sa...

Det är jättesvårt att uttala ju! Fördelen är att ingen annan cykel heter det, så hon får känna sig lite speciell ..

ina sa...

Nu är det bestämt! Hon heter Le Tigre! Till vardags blir det Lilla Tigern.