torsdag, mars 29, 2007

You can call me Blavatsky ..


Livet är rätt fint. Har inga större bekymmer just nu. De har klingat av och allt har gått tillbaka till den gamla lunken, den som man spenderar större delen av livet i. Och det är väl tur. Fikade med Linda i dag Hon skulle åka till alperna (vilka alper?) i morgon. Jag är inte alls avundsjuk. Inte alls. Hon köpte en mössa vilket kändes lite off-season här. Jag köpte i alla fall en av böckerna som jag behöver till morgondagens tenta idag. Den är på 659 sidor och jag har tyvärr inte läst den. Undrar om den kan tänkas vara spännande? Mycket typiskt mig i vilket fall. I morgon klockan nio läggs tentan ut och jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska kunna gå upp så tidigt. Jag är inte van!

Annars funderar jag på muskelbyggning och fettförbränning litegrann, hur jag borde lägga upp min träning, eller om jag överhuvudtaget bör ha en plan med min träning. Lägga om kost så att den passar träningen etcetera etcetera. Det känns ju sjukt ambitiöst och inte så JAG, men jag har inte så mycket annat för mig. I dag införskaffade jag även ett svettband för att slippa skvätta på folk när jag gör armhävningar och det kändes också underligt. Mycket underligt. Jag är ju inte en sån som tränar, jag är en sån som äter tjipps! Tyvärr verkar det ha blivit en vana det här med träningen. Det är sjunde veckan som jag tränar såhär varannan dag och jag är lite milt förvånad över att det blivit ett sånt sug efter att cykla till en lagerlokal och svettas med trettio andra personer på ett smutsigt golv. Det är ju ett konstigt koncept från första början. Men beroendeframkallande.

Snart måste Friskis & Svettis ge mig betalt för att jag lobbar så mycket för deras verksamhet.


Inga kommentarer: