söndag, mars 11, 2007

Plenty more fish in the sea. Fuck salmon!



Det enda som får mig instabil numera är musik annars är jag solid as a rock. Har lite ont i magen fortfarande bara, men jag räknar med att det har fixat sig till i morgon när jag vill fika med anki som inte är här länge till alls. Nu börjar det kanske blir dags att leta andra fiskar? Det har ju trots allt gått en månad (så här länge har jag inte varit singel sen jag var femton!) Jag är fullkomligt jättesäker på att jag inte vill ha någon permanent fisk i mitt akvarium, men det skulle kanske vara kul med en liten (eller för den delen stor) vikariefisk under tiden?
Jag håller på att göra en skiva med bra sorgliga låtar i alla fall. När jag och Jonas gjorde slut gjorde vi en varsin skiva till varandra med våra låtar på. Den kunde man ligga och lyssna på när man saknade. Den här gången har jag inga våra-låtar och ingen kontakt med offret heller så ingen kommer att göra en slut-skiva åt mig. Jag får alltså göra den själv! Jag vill ha de där riktigt pekorala spektaklena som man inte pallar höra om man inte är riktigt jävla dumpad samt de up-beatiga som gör att man vill ut och leta fisk igen!
Ge mig tips!

Här är vad jag har är så länge:
Petshop boys - I'm with stupid (okej, den är inte så sorglig, men ..)
Ani Difranco - Both hands (dålig skränig liveversion - men ändå ..)
Tori Amos - 1000 oceans (jag vet att jag inte borde rekommendera en töntig ballad men ÄH!)
Prince - When you were mine (ignorera tjejen som mimar till Laupers cover ..)
Smiths - I know it's over (här även översatt till teckenspråk!)

3 kommentarer:

Anna-Karin sa...

"go sadness" - shout out louds! vet inte var man kan lyssna på den, men... oo sorg

ina sa...

Allting finns på youtube! http://www.youtube.com/watch?v=kBrhPeFZays

Anonym sa...

Johnny Cash - I See A Darkness