tisdag, februari 27, 2007

älska världen - i morgon


Jag har en gammal kompis som vill att jag ska flytta in i ett kollektiv med henne nästa höst. I en annan stad. Då kommer jag få pendla till skolan varje dag, men det är bara en kvart så det är väl egentligen ingen fara. Frågan är bara om Skåne är stort nog åt oss båda. När jag tänker så vill jag helst flytta till Haparanda, men där är det alldeles för kallt så det tänker jag inte göra. Kanske ska bli kollektivist igen trots att det är väldigt "twenty-something" som Ida sa. Men jag ÄR ju twenty-something!
I mogon (eller i övermorgon om jag inte orkar i morgon) ska jag älska världen. Jag ska göra en massa bra saker så att folk blir glada. Det är ju inte som att jag har så mycket bättre för mig. Ska komma på en massa bra saker.
Det blev ingen balansbräda idag, det blev ett vanligt pass istället och således vet jag fortfarande inte vad en balansbräda är. Hur kan den se ut tro? En lustig sak med Friskisgympa är ju att man får höra en massa musik som man inte lyssnar på i vanliga fall. I bästa fall kan det leda till att man får nya favoriter. Jag vet inte om det är en favorit direkt, men Orups låt "Indiedrottning" är kanon att göra situps till och texten är så sjukligt enkel att den sätter sig efter första refrängen.
Nu ska jag gå och tappa upp ett bad och kolla om det går att ställa in stereon i badrummet utan risk att elektrifieras. Mormor kommer bli jättearg om jag brinner upp!

Inga kommentarer: