söndag, mars 25, 2007

Ett visst illamående


Herregud, jag är för gammal för att dricka alkohol. Nu är klockan visserligen en timme mer än den borde vara, men jag har i vilket fall som helst inte klivit upp ur sängen än. Ligger på mage och skriver nu. Funderar på att koka kaffe. En kompis till Lina hade kalas som var väldigt trevligt. Var duktig och drack varannan vatten och jag var INTE en av de tjejer som stod i kö för att kräkas i slutet av kvällen. För ovanlighetens skull. Just därför kan jag inte fatta varför jag mår så dåligt idag? Eller vänta, nu minns jag plötsligt tequila och rom-coladrinkar ..
En kompis till Lina stod och tittade på mig jättelänge, för hon sa att jag var lik en kändis. Hon kom till sist på att det skulle vara Jessica Simpson. Det känns inte som en komplimang. Alls.

Det var sista kvällen på Fellini i går också. De ska tydligen stänga och nån sa att de ska bygga ett trapphus ungefär där bardisken ligger nu. Xavier, som har jobbat där ganska länge, var lika glad för det och sa att han skulle sluta jobba överhuvudtaget och bara festa i fortsättningen. När vi kom dit kunde man inte betställa öl eller cider eller rödvin, för det var slut, men en slaskig mix av vitt vin och sprite kunde de svänga ihop.
That's what I call bartömning.
Tyvärr tvingade Lina ut mig för att kissa och när vi ville komma in igen hade de stängt (de utnyttjade omställningen till sommartid mycket fult!) och jag kunde bara trycka näsan mot fönsterrutan för att se en långhårig kille med ringar i ansiktet slurpa i sig min drink.

Jag har en ny adress på min msn, till nån som jag inte riktigt vet vem det är. Är det så det går till på raggningsscenen nuförtiden? Har man slutat ge sitt telefonnummer och börjat ge msnadresser? Jag har varit borta från marknaden så länge att jag inte vet vad som gäller längre. Måste uppdatera programvaran!


Inga kommentarer: