fredag, juli 13, 2007

Tingeling


Här är dagens truddelutt!
Jag hinner fundera väldigt mycket meda jag arbetar om dagarna. I dag har jag funderat över de här människorna som faktiskt är i min ålder (eller yngre!) och faktiskt faktiskt gör något. På riktigt! De är mänskliga sköldar i diverse livsfarliga länder som jag inte kan stava till, de räddar oljekladdiga fåglar på stränder jag knappt hört talas om, och de går på möten och diskuterar sånt som jag inte kan någonting alls om. Som zapatister! Jag kan nästan inget om dem! Min enda koppling är att jag brukade rida en häst som hette Zapata. Har det nåt med saken att göra? Jag är så ospännande!

Men i alla fall, det är ju fantastiskt. Tänk att man kan vara sån! Var får de all energi från de här människorna? Jag är så avundsjuk, jag som knappt orkar gå upp och jobba om mornarna. Men det klart, "a working class hero is something to be" också. Eller? John Lennon tyckte det och han verkar ju vara en kille med koll. Eller vänta nu, han är ju död. Jaja, ni fattar. Jag skulle vilja göra något på riktigt, men jag verkar inte vara den sortens person som bara sätter mig på första bästa plan för att rädda sälar. Och vaddå, hur hittar man de här sälarna och hur vet man att de behöver räddas? Jag kan ju inte börja leta skadade djur och människor på måfå, right? Ser de ut på något speciellt sätt (ja, de oljeskadade lär jag ju känna igen?) eller låter de ledsna när de ropar på varandra kanske?

I alla fall skulle jag lätt låta mig värvas till något nyttigt projekt, jag behöver i princip bara någon som drar in mig i det så är jag lätt en aktiv medlem sen tror jag. Jodå, för jag har den här besatthets-genen som gör att det jag gillar gillar jag väldigt mycket. Som till exempel hästar och chips. Jag kan dock hitta tid över efter chipsandet och hästandet. Ge mig bara en liten knuff, snälla ni!

På bilden ser vi Jonatan som dricker öl, eller nej, det gör han inte på bilden, men han gjorde det utanför bilden, igår kväll och jag blev full på en öl. Rekord. Nu ska jag duscha efter träningen, äta soppa med Diana och sen åker vi till Stockholm för att titta på Harry P, träffa Max och CO och imorgon kalasa och äta choklad. Tror jag.



Inga kommentarer: