onsdag, juli 11, 2007

Essemess



Soundtrack.

Idag har jag jobbat och tänkt på semester. Jag har fikat med Lina, köpt ett överkast i födelsedagspresent från mormor till mig själv och skjutsat Martina till hennes häst. Egentligen skulle jag till mina föräldrar var tanken, och jag var även inbjuden på romantisk ost- och vinkväll (!) men till dessa erbjudanden fnös jag stillsamt och tillbringade istället kvällen i min ensamhet under korkeken. Där kände jag mig korkad ( ... ) som inte nappat på de andra erbjudandena om sällskap för jag har haft det ganska tråkigt. Bara därför har jag gjort femhundra situps (ja, det är sant - SÅ tråkigt har jag haft det) yogat lite upp och ner alldeles själv och lyssnat ännu mer på Regina spektor.

Ibland, när jag har det tråkigt, roar jag mig med att skicka samma sms till olika vänner för att se vad det blir för olika sorters svar. I dag hade jag väldigt svårt att inte dansa på jobbet igen, jag skulle kunnat jobba gratis bara jag fått dansa lite framför min maskin utan att nån tittade konstigt på mig. I alla fall skickade jag "Om jag inte får dansa på jobbet snart får jag krupp" till Max, Anna-Karin, Peter och Diana. Det här är deras svar, fritt tolkade:

Max: "Dansa på jobbet??"
Anki: "Man FÅR dansa på jobbet! Dansa!"
Peter: "Äh! Skit i dina jobbarkompisar, cause if your friends don't dance .."
Diana: Svarade inte alls som vanligt.

Peter säger att sms är som små presenter och det har han ju lite rätt i. I går fick jag tre fina små presenter:
Max: "På fredag är det Harry Potter-premiär och du ska med! Vi äter middag och äter ost."
Peter: "När kommer du och hälsar på? Jag har tråkigt!"
Jonatan: "Nu är det fredagsfika eller torsdagöl!"
Samt en massa slaskessemess som bara handlade om saker som inte var ost, Harry Potter eller öl. Jag tycker inte lika mycket om dem.



Inga kommentarer: