fredag, juni 01, 2007

Satsa på dig själv - runka i motvind.


Här kan ni klicka och öppna i nytt fönster!

Det här med fasta förhållanden, ska det vara något det? Det verkar ju aldrig fungera (tillfredställande) i alla fall. Fem år klarar vi i min ålder nog av att hålla förhållandet igång, sedan verkar vi bli rastlösa och börjar leta nytt. Till vilken nytta har då förhållandet varit? Om man bortser från att det är den ultimata egotrippen att bli älskad av någon annan går ju allt annat att få på annat håll. Alla gör slut, funderar på att göra slut eller ligger med andra bakom ryggen på sin partner. Till slut. Jag skäms för att berätta vad killar med fasta förhållanden sagt och gjort till/med mig (det finns hemliga förbund överallt!) och jag skäms över vad jag gjort under tiden jag varit i fasta förhållanden. S säger att man inte ska se gamla förhållanden som misslyckanden, men jag gör nog det ändå. Antingen var det ju något fel på mig (=misslyckande) eller så var det nåt fel på den andre parten (=jag har misslyckats med min karaktärsbedömning). I vilket fall har det blivit pannkaka och man vill bara glömma och gå vidare så fort som möjligt. Hur gör man då det? Jag har ingen som helst aning.

Men, i vilket fall, det är ju inget som säger att man måste bli älskad alls om man inte vill. Och man behöver definitivt inte bli älskad av just en partner. Man behöver inte heller ha en enda partner, man kan ha många. Har jag hört! Och man behöver sannerligen inte vara ensam bara för att man inte har en partner. Som jag har trott förut. Det finns så många allianser överallt att man antagligen gör sig själv en tjänst genom att hoppa av partnertåget och satsa på sina vänner (man kan även göra det bokstavligt talat om man känner för det - alla konstellationer är tillåtna). I alla fall tills man är korkad nog att bli kär i nån dum jävel nästa gång.

Saker som räknas för mig nu:

* att bli kliad på ryggen

* varm choklad av mormor

* min gamla flickrumssäng

* alla ni som jag träffar

* att bli struken över håret efter sex

* glömma/radera/stryka

* Kate Winslet


Bilden ovan är för övrigt inte en kontaktannons, det är ett försök i att demonstrera hur härlig och fri jag känner mig. Funkar det? Signalerar den härlig och fri?

4 kommentarer:

Anna-Karin sa...

du är väldigt söt i alla fall!

Anonym sa...

fräck och tuff skulle jag säga om jag var äldre.

ina sa...

Fräck, tuff och söt räcker. Vad fan, man kan inte få allt ..

Vad snälla ni är! :)

Anonym sa...

men vem är denna mystiska "S" verkar vara en person med god karaktär;)