tisdag, juni 12, 2007

Thank you


Jag har ett dansproblem.

Det är så att jag lyssnar på radio om dagarna när jag arbetar, tiden går mycket fortare då. Mellan åtta och tio är det nån slags morgonshow med Gry Forssell (jaja, jag borde väl lyssna på P1 eller nåt annat kulturellt, men det får mig faktiskt inte att vakna ..) och sen vid ett är det Christer i P3 och efter det är det min egna musik alternativt Rond (också P3) tills jag slutar. Grejen är ju den att det är svårt att låta bli att dansa till all rolig musik. Det räcker liksom med att jag står och fnissar åt Christer och Morgans radioprogram, om jag börjar dansa också kommer mina arbetskamrater kanske aldrig mer att prata med mig. Vad göra?

Jag har haft ost- och vinkväll med Linda, hon åkte nyss. Nu är jag i pappas lägenhet och kattvaktar Nisse som eventuellt är väldens sötaste katt. Jag och Linda pratade om att jag nog alltid kommer vara en sån här kaosmänniska. Jag kommer nog aldrig bli ordningsam och ordentlig, det här sitter nog i min personlighet. Jag kommer glömma mina barns friluftsdagar och medan de andra barnen sitter där med tjusiga mellanmål i tupperwareburkar kommer mina barn få äta av frökens bananer eftersom deras mamma har glömt att packa matsäck. Hoppas jag skaffar min en ordningssam man. Eller i alla fall en som är bra på att skriva listor och påminna om saker.

Mamma stack in huvudet i mitt rum för några dagar sen, eller hon knackade faktiskt först, så där försiktigt. Och så sa hon "Jaaa, jag hörde på teve om den här HIV-mannen ..."
"Ehh, jaha" svarade jag.
"Ja, jag tänkte bara, du är väl försiktig?"
och då fick jag panik "Men jag har inte sex med nån!" och då blev hon nöjd och lommade iväg. Nu har jag dock blivit nojjig och måste HIV-testa mig. Fast de sa på Rond i P3 i dag att nästan ingen blir HIV-smittad i Sverige nu för tiden.

Nu ska jag och Nisse krypa i säng, ni skulle se honom när han kryper in under täcket, han har till och med huvudet på huvudkudden! Jag tänker kanske kidnappa honom. Eller vad heter det med katter? Kattnappa?


2 kommentarer:

Elias sa...

jag testade mig i vintras, men jag var frisk, har inte hört något annat iallafall. Men visst blir man lite nojjig.

ina sa...

Jag borde kanske gå? Om inget annat för att stilla min oro. Som är rätt så obefogad (vill jag tro!)

Men .. grattis till att du inte hade HIV! Eller, säger man grattis? Är det passande?

- Hurra?