tisdag, juni 19, 2007

bossy




HÄÄÄÄÄR!

Jag sommarjobbar i nio veckor till. Jag som var helt säker på att jag bara hade fem och en halv vecka kvar. Plötsligt har jag nio veckor. Det är deprimerande. Mycket. Vem har bestämt det här? Och när? Och varför har ingen sagt det till mig? Jag får ingen semester alls vad det verkar. De kanske inte tycker att jag behöver någon. De kanske tycker att jag latar mig så mycket på jobbet att jobbet ÄR som en semester för mig? Fast så är det inte. Idag har jag till exempel jobbat över och fått megaont i fötterna. Bara för att vara snäll - jag får inte ens övertidsersättning. Jag skulle säga att jag är en tillgång för företaget. Jag stör mig dock ohyggligt mycket på en tant på mitt jobb. Jag kallar henne ödle-tanten. Hon stör mig! I går började till exempel en ny sommarjobbare på mitt jobb. Han är arton år och har precis tagit studenten.

Chefen kallar till morgonmöte:

Chef: Ja, nu är det mycket att göra, det hade vi inte räknat med, så det finns bara en sak vi kan göra - arbeta övertid.
Massan: allmänt mummel och missnöje.
Chef: Ja, vad ska vi göra? Föröka oss? Vi har ju våra sommarjobbare här. (Jag är tämligen säker på att han inte menade det som ödle-tanten tolkade det)
Ödle-tant: hihihihi, ska de föröka sig då? Ja sätt igång bara!
Chef: (börjar rodna och stamma) alltså, det är ju bra att vi har sommarjobbarna här, VI kan ju inte föröka oss!
Ödle-tant: hihihihi, nej vi är för gamla, men sommarjobbarna kan!
Sommarjobbarna: .........................

Annars har Anna-Karin varit här och fikat på min balkong. Jag tror att hon gillade Nisse, men hon var väldigt rädd att han skulle bita henne i fötterna. Man ser hennes skepsis på bilden ovan.
Nu ska jag sova, "i morgon är en arbetsdag" som det hette i sången.


1 kommentar:

hedefalk sa...

Thihi! Ödle-tant är min idol!