söndag, juni 17, 2007

To be continued



Här! Klicka här!

I går funderade jag på det här med ekorrhjul och meningen med livet och insåg att den enda anledningen till att jag har dåligt samvete över att jag inte gör något med livet (nåt VIKTIGT alltså) är mina föräldrar. Hela mitt liv verkar gå ut på att behaga mina föräldrar. Allt jag gör, gör jag för att göra dem till lags. Jag vill att de ska vara stolta över mig, jag vill att mamma ska kunna skryta om mig i lunchrummet på jobbet. Det kan hon nog inte nu, hennes dotter har inte åstadkommit något sedan -96 då hon ritade en fin teckning på bilden och snickrade ihop en cd-hylla i plywood (det tog två terminer ..) Det enda skälet till att jag inte hoppar av hela grejen, flyttar till Bahamas och börjar ta LSD är att jag vet att mamma skulle blir så besviken.


I dag har jag hjälpt min bror att köpa socklar till hans nya fina fancy schmancy lägenhet. Jag försökte så länge det gick dölja att jag inte hade en aning om vad en sockel är. Jag gav M råd om vilka jg tyckte att han skulle välja och vilka han inte skulle välja fast jag inte hade en aning om vad jag pratade om. Det fungerade inte särskilt länge och jag kände mig som en dålig lillasyster när sanningen uppdagades (för allas information kan jag meddela att en sockel är en list som går längst med golvet - jag trodde att en sockel satt runt en dörr, men det var tydligen en dörrkarm).

Och så har jag fikat med Malin, Diana och Pone. Det var mycket trevligt (moahaha, det skriver jag bara för att jag vet att de kommer läsa det här - egentligen var det genomvidrigt!) Nädå.
På fredag är det midsommar och då ska Anna-Karin vara här. Det blir bra! Grillfest i Bälinge- har jag sagt det Anko?



4 kommentarer:

Anonym sa...

jaha...sista gången man fikar med en så otacksam mänska! Någe gå på lokal det blir det inte nu serru! En löpmeter är tydligen att man mäter meter löpande, enligt Saol; "sträckmeter"??? Blev du klokare?!

ina sa...

Nej, inte ett dugg. Vaddå mäter meter löpande? Det klart att det är löpande? Hur skulle man annars mäta?

Anna-Karin sa...

sträckor mäts inte i löpmeter, bara grejer.. kedjor, lister, heltäckningmattor.. golv säljs ibland per kvadratmeter, kanske är det för att inte ska blandas ihop..
*byggvaruhusexperten*

ina sa...

Va? Jag fattar inte i alla fall. Det VAR ju en list vi köpte, jag förstår inte vad ni säger? Måste ni använda så avancerat språk? Jag känner mig dum! *yyyyyyl*