söndag, juni 24, 2007

Dagens cred till Pone eftersom jag rippat halva hennes inlägg.








Det har varit midsommar. Vi var på gästabud i Bälinge, serverades helstekt spädgris (sån som grillas på en vev ovanför öppen eld), poucherade ägg, isterfyllda svanar, smörslungade rovor, sill i mängder, sotade och saltade småfiskar, mjöd i stora krus och vin som vi drucko ur horn stora som hästhuvuden. Vi satt vid rustika långbord i ett stort källarvalv med granitväggar och våra skratt fyllde vid flera tillfällen salen så till den milda grad att vi var rädda att väggarna skulle falla in på oss. Men vi voro utom fara; de stod kvar. Bidragande faktorer till skrattsalvorna var de gycklare och musikanter som närvarade vid kvällens festligheter.

Ja, i alla fall nästan - i vilket fall var Pones citronmarängpaj himla god, Diana var ett under framför (bakom?) grillen och halloumin smakade jättebra. Tack för visiten Lady Di! Eftersom jag hade klunkat i mig en och en halv vinflaska alldeles själv ville jag utnyttja fyllan maximalt och jag och Linn gick och letade kalas ganska länge innan vi hittade en uteservering med en massa franska utbytesstudenter. Synd att franska killar (ja, ALLA!) är så korta, för de är baske mig tjusiga (jaa, ALLA!)

Resten av helgen har jag inte gjort så mycket festligt, jag och Anna-Karin har fikat och jag har för första gången grinat in public, men det var okej för sen fick vi gratis påtår. Jag vet inte riktigt varför jag började gråta, men jag tror att det var en kombination av att Anna-Karin argt sa till mig att jag aldrig lyssnar på vad hon säger numera och att jag oroar mig för en nära person som inte tar hand om sig själv alls. I vilket fall blev det bara för mycket och helt plötsligt var jag en sån där som satt och grinade (om än ganska diskret vill jag inbilla mig) på offentlig plats. Det blev i alla fall bättre sen. När jag hade grinat klart.

Idag har jag ingen musiksnutt, men väl en filmsnutt. Jag funderar på att sluta röka för det känns som jag inte kan andas ordentligt. Sen tycker jag att ni ska ta och titta på hela filmen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack så hemskt mycket för att du la upp bilden när jag ser ut som ett pervo ina. tack. tack.

kommer upp om två veckor tror jag. vi kan fika. du kan gråta. alla kan gråta.

ina sa...

Måste jag gråta? Det känns som jag är klar med det?

Bilden är ju fantastisk! Allas skak-bilder är fantastiska, fast Linns är lite för nygg på sin och Diana verkade visst ha sluppit göra en. Varför vet jag inte, men nästa gång jag ser henne ..

Anonym sa...

nej du behöver inte. det är okej. låten du letade efter, duvet med tjejen som snor någons pojkvän med 20tals känsla är Miss Li
"I´M Sorry He´s Mine"

ida sa...

oj, du är så snygg ina! jag vill också va så snygg!

ina sa...

Pone: Jag vet! Jag hörde det på P3! De hade dessutom en livekonsert med henne samma kväll! Amazing! Jag ska dock komma ihåg det till nästa gång - att du är som ett levande google!

Ida: ?! Vad vill du att jag ska göra? Vad vill du ha? ;)