onsdag, juni 20, 2007

The return


Här! Här!
I dag har jag som vanligt arbetat. Det var en snabb dag. Eller, alltså, det kändes som att den gick snabbt. Den började dock dystert:

Ina har precis kommit till jobbet iförd en lila outfit. Alltså lilarandiga strumpbyxor, lila kjol, lila linne och lila bolero. Hon har helt enkelt en mycket lila dag.
Plötsligt dyker ödle-tanten upp. Iförd en lika lila outfit.

Ödle-tant: Titta, vi matchar varandra!
Ina: .....................
Andra kollegor: Ja, titta! Ni är jättelika! Ni skulle kunna vara systrar!
Ödle-tant: Ja, fast jag har en byxdress.
Andra kollegor: Vad ska ni ha för färg på er i morgon då? Haha, ni kan ringa varandra på mornarna och bestämma gemensamt!
Ödle-tant: hihihihihihihi
Ina: ......................

Men i alla fall, sen gick den bra. Dagen alltså. Jag behövde inte ens jobba över! Nu ska jag ägna kvällen åt att gosa med Nisse (se bilden!) och titta på teve.

Jag lyssnar ju på P3 hela dagarna när jag jobbar och idag funderade jag över en massa saker som hade med folks favoritmusik att göra och hur olika man tolkar musik. Det ringde till exempel in en tjej och berättade att hon saknade sin kille så förfärligt eftersom han jobbade i Uppsala och hon i Stockholm (ja, stackars er, det måste vara jättejobbigt att vara sju mil från den man älskar - EN HEL ARBETSDAG ...) och hon ville höra Tomas Andersson Wijs låt "Ett slag för dig" eftersom det var DERAS låt (...) Jaha. Om ni nu kollar på texten i länken, känner ni då att det är en låt som ni skulle välja att ha som lovesong med era käraste? Jag kanske fattar helt fel, men den handlar ju om ett förhållande som håller på att ta slut? Han saknar henne, men inte för att hon är i Södertälje och jobbar till 17:30, utan för att hon är på väg bort från honom ju! Eller? Hur tänker de? Ska man inte ha en lycklig sång som kärlekslåt? Vet de inte om att det är en olycklig låt? Har de överhuvudtaget lyssnat på texten? Eller har de bara hört refrängens fina

" Varje cell i min kropp saknar dig
Varje slag i mitt bröst
Är ett slag för dig"?

Och hur går det till när par får en sång som de sedan kallar för deras? Bestämmer de det gemensamt typ på ICA när de shoppar fullkornslimpa;

Tjej: Älskling, jag har funderat över låtval och jag funderar på Magnus Ugglas Jag mår illa. Hur känner du för den? Vill du minnas mig genom den sen när vi gjort slut sen?
Kille: Magnus Uggla? Jaja, okej, den blir bra, vi får köpa singeln så vi har den hemma sen.
Tjej: Aah, okej.

Jag fattar inte grejen!


6 kommentarer:

Mon Onkel sa...

"Andra kollegor: Ja, titta! Ni är jättelika! Ni skulle kunna vara systrar!"
Hur stora var ni? hihihi

ina sa...

Reply:

Ödle-tant: hihihihihihihihihi
Ina: ............

Anna-Karin sa...

jag har hört dig säga "vår låt"?

ina sa...

Det har DU INTE!!!!


... ehh?

Anna-Karin sa...

joo..
"åhh den här låten får mig att tänka på j. det var vår låt.."

ina sa...

- INGALUNDA!!!