söndag, maj 27, 2007

frontalkrock


















Klicka här!
Så vad händer alltså? Jag är fortfarande i Tyskland, det är fortfarande rysligt fint väder fast i morgon ska det bli kallare. Därför ska vi rymma till Plösen i morgon. Det ska tydligen inte vara mer än trettiofem mil till den tjeckiska gränsen - dit åker vi tåg, och sedan liftar vi så långt in i Tjeckien som vi kan (hoppeligen ända till Prag!) men om inte ända dit så i alla fall till Pletz..Pflötzl...ehh, PLÖSEN eller nåt sånt där som ligger inte så jättelångt bort. Det blir som en semester i semestern! I dagarna har jag varit på tysk poetry slam (jag fattade inget förutom en dikt som handlade om en kokosnöt) och druckit öl vilket knappast kommer om en överraskning längre. När jag kommer hem ska jag trycka en såndär t-shirt "öl bryggde denna starka kropp". Det kommer jag behöva.

Nu börjar jag bli lite trött. Det var meningen att vi skulle på någon slags utefest ikväll, men vi segade ihop i soffan och tittade på film istället. Det var rätt skönt att stanna hemma, och efter mitt ålderstest (se tidigare inlägg) kan jag ju göra det med gott samvete. Sova lite kanske? Jatack.

Inga kommentarer: