tisdag, maj 15, 2007

Airport





Klicka här!

Sitter på en flygplats i Tyskland, utanför Frankfurt och väntar på att två timmar ska passera så att min buss dyker upp. Bredvid mig sitter en italiensk tonårskille och spelar nåt spel på sin jävligt högljudda mobil. Jag satt här och försökte plugga, men gav upp efter bara en liten stund. JAG BLIR GALEN PÅ HANS MOBIL! STÄNG AV DEN OHYFSADE UNGE! Vad är det för straff för rånmord i Tyskland (jag tänker mörda honom och råna honom på hans mobil som jag sedan ska stampa på ..)

Flygresan hit gick bra, men det var mer turbulens än jag någonsin varit med om tidigare och jag var litegrann orolig för att dö. Fast bara lite. Man var tvungen att sitta fastspänd hela vägen och man kunde inte ens gå på toaletten, så mycket skuttade planet. Jag somnade till sist, underligt nog – det var lite som att sova på någon av grönans åkattraktioner. Det behövdes i alla fall för jag sov bara tre timmar (knappt) hos Johanna och Isak innan jag var tvungen att kånka iväg med min gigantiska ryggsäck på ryggen och den lite mindre gigantiska på magen till flygbussen.

Johanna D och Isak hade köpt Playa del Sol på dvd. - Helt fantastiskt! Jag trodde bara att det var jag som gillade det programmet. Tydligen inte, vi hann se tre avsnitt i går. Plus lite Anna Pihl (Johannas P:s mamma heter Anna Pihl, det var jätteroligt i början - numera är det bara lite roligt.) Jag sov tillsammans med en älg, eller var det nu är (se kortet) som hänger på väggen i deras jättefina, och lite lätt artistiskt möblerade lägenhet. Jag börjar bli avundsjuk på de där skinnmöblerna farbrorn som de hyr i, lämnade kvar. Om jag hade såna möbler skulle jag bara sitta i dem hela dagarna och röka cigarr och dricka whisky. Inget annat.

Nu har ungen slutat spela. Han kanske kan svenska också? Fast jag skriver med så litet typsnitt att han inte borde se något i vilket fall. Jaha, nu är det bara en timme och tjugo minuter kvar. Det är ju bra. Jag tror jag ska gå och ta mig en cigarett – man får röka inomhus här, helt crazy! Jag älskar att smutsa ner andra människors lungor.


Inga kommentarer: