tisdag, april 17, 2007

Fly me to the moon


Plan LH 3006W från Frankfurt som skulle anlända på Arlanda 23:50 behagade inte alls anlända när det skulle och jag och Martina blev sittande på en motorhuv sippandes varsin kaffe ganska länge innan min pappa och bror dök upp. Vi fantiserade om att strunta i att skjutsa hem mina släktingar och istället ta en sista minuten till .. till .. till .. var-som-helst egentligen. Det luktar lite speciellt på flygplatser, Martina sa att det luktade utomlands och det har hon rätt i. Det är som att alla nyhemkomna turister tagit med sig en massa lukter från jordens alla hörn och sen ruskat av sig dem just innan de klivit in i taxin på väg hem. Och så hör man flygmotorerna som stegras och varvas när planen lyfter. Jag vill resa! Se nya platser, nya människor! Ge mig en miljon (eller två!) så att jag kommer iväg. Snälla?

... Nähä ...

Jag ska i alla fall till Tyskland om inte så farligt länge, och eftersom det kostade ungefär fyra gånger mindre att flyga än det gjorde att åka buss så satsar vi på det. Tyvärr innebär det också att Peter måste åka tåg hela vägen från Lund till Stockholm, men på något underligt vis blev det ändå billigare än buss. Vilket ju är ganska konstigt eftersom man ju helst inte ska flyga, och jag helst skulle vilja låta bli att göra det inom europa. Men nu är jag ju som sagt inte stenrik. Vi får i alla fall lifta från Frankfurt och det måste väl räknas som ganska miljövänligt? Carpooling typ ba.

Nu är jag trött och borde absolut ta och lägga mig eftersom jag ska upp vid åttatiden i morgon, men jag känner ju mig själv (litegrann i alla fall) och jag misstänker att jag inte alls kommer gå och lägga mig utan kanske istället tar och kollar lite på den där filmen jag haft liggande på datorn ganska länge.


Inga kommentarer: