måndag, april 16, 2007

KiKiKiKi


I dag har jag haft inte alls många kläder på mig (22,4 grader!) när jag legat och solat och läst Bröderna Lejonhjärta som ska diskuteras i ett av veckans seminarier. Det var lite konstigt att läsa den nu som vuxen, jag fick ett lite annat intryck av den än jag hade tidigare. Framför allt mindes jag inte alls att den var så sorglig som den faktiskt var. Jag grät förstås, men det gör jag ju nästan alltid när jag läser böcker/tittar på film eller för all del lyssnar på musik. Jag fick förrsten en fin bild av Anna-Karin som motvikt till alla manliga konstverk jag har på min dator. Nu ska jag tvinga de andra flickorna att producera texter och bilder och musik så att jag kan känna mig lite bättre när jag öppnar mottagna-filer-mappen (bara därför). Det kanske behövs ett litet kvinnligt konstnätverk i inter-nätet? Mitt internät. Frivilliga kan anmäla sig på min mail. Vi kan peppa varandra till storheter, läsa varandras texter etcetera etcetera.


2 kommentarer:

Mon Onkel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mon Onkel sa...

Best blog ever!