tisdag, april 03, 2007

stora bedrifter


I dag har jag gjort något jag borde gjort för cirka två månader sen, men ständigt har skjutit upp. Jag har dammsugit. Jag har även rensat i min garderob och slängt ut sånt som jag betvivlar att jag någonsin kommer vilja ha nära min kropp (vem ÄGER så här många reklamt-shirtar?) och slängt gamla papper och reklam som jag aldrig orkar öppna annars. Jag har även sorterat min modesta cdsamling och fått igång min mobil. Kändes skönt. Nu kan jag tyvärr inte hitta laddaren som jag fick låna av Martina (till telefonen som jag också fått låna av henne) eftersom jag lagt den på något av mina berömda smarta ställen. På det smarta stället torde även mina nycklar och ungefär fem gamla plånböcker återfinnas. I vilket fall dog batteriet till mobilen - så kontentan är att nu när jag äntligen fått mobilen att fungera så fungerar den inte.

Efter mina vildsinta städräder blev jag upplockad av Melinda, Suss, Ida och Maria och vi började fundera över aktiviteter som vi kunde hitta på med Ida (som är Sussies systerdotter och åtta år gammal). Vi började med att leta efter det där stället där man kan ha på sig fatso-dräkter och sumobrottas, men vi hittade inte dit. Efter att ha bankat på minigolfbanans reception i en kvart insåg vi att vi kanske var en smula tidigt ute och att mimigolfsäsongen antagligen inte börjar förrän all snö försvunnit från banorna och så gick vi och spelade bowling istället. Länge låg jag etta, sen tvåa, men efter att Maria haft alldeles för mycket tur och fått tre strikes i rad puttades jag ner på fjärde plats (vilket är näst sist för den som inte är så observant). Det var roligt i alla fall.


Sen åkte jag och red. Är lite nervös inför stora träningen på fredag, men hinner rida en gång till på torsdag i alla fall . Jaja, jag ska sluta tjata om hästar, jag vet att det är sjukt ointressant för folk som inte håller på med det själva. Det var i alla fall alldeles för kallt och jag sitter fortfarande och skakar tänder i sviterna efter den där timmen utomhus. Borde man ta ett bad kanske?

1 kommentar:

Mon Onkel sa...

Jag är även så observant att jag lade märke till att den enda du vann över i bowlingen var en flicka på åtta år. Jag skulle kunna vara oerhört dryg över detta faktum om det inte vore för att jag förlorade mot en strokepatient som hatar bowling när jag spelade sist.