lördag, maj 10, 2008

Monchichi



Upp och ner va? I dag är jag allergisk och sur. Min näsa kliar, mina ögon rinner och jag känner för att med båda händerna möblera om ansiktet - runt runt - för då kanske det slutar klia. Det är dessutom dagen för den stora brännbollsfinalen (ni som läste den här bloggen när jag flyttade till Lund vet vad jag pratar om, ni andra kan youtuba på Parentesen och brännboll). Jag vet inte om jag ska spela nån brännbollsmatch, men jag hoppas inte. I vilket fall klarade vi oss undan jumbofinalen. Inte tack vare min insats dock, även om jag faktiskt sprang som en skållad råtta så blev jag utebränd en gång. Det blev i och för sig nästan hela gänget, så ..

I natt sov jag hos D. Hon hade möblerat om och när hon somnat låg jag och läste Egalias döttrar. Nu är det snart dags! Jag börjar bli orolig att det inte ska komma nåt folk. Fast det kommer det ju göra (alla ni som läser till exempel!) Här kan man boka biljetter! Är inte jättepepp på att spela brännboll idag. Och jag är definitivt inte pepp på att få skräp på mig! Jag skulle hellre ta mina böcker och sätta (lägga?) mig i en park och läsa och bli brun. Känns som en bättre plan.

Faktiskt låter det som en så bra plan att jag tänker genomföra den efter avslutad dusch.


Inga kommentarer: