lördag, maj 03, 2008

This is the year it all will happen


S är i Barcelona. Hon bor i ett ockuperat hus och sover utomhus på en terass. Jag är så avundsjuk så jag går sönder. Jag gillar Lund, men ibland är det bara för litet och välorganiserat. Jag skulle vilja ha lite äventyr! Jag och S ska ju skriva uppsats väldigt långt bort i höst, men jag skulle vilja åka NU! Känner mig lite instängd även om jag trivs sjukt bra med allt folk här, och mitt liv i stort. Jag känner för att bli smutsig, åka lite hipp som happ, dit man hamnar liksom. Jag vill sova i en park och åka tåg och dricka fulsprit och titta på nya saker, träffa konstiga människor, träffa fina människor, se solen (helst) och oroa mig över att ha för lite pengar för att överhuvudtaget komma hem. Jag vill frysa om fötterna, ha lortiga tår och jag vill ha den där känslan av att inte ha nån aning om vad som kommer hända i morgon! Jag vill röka egenrullade cigg på en trappa långtbortistan under ett mögligt tak när det regnar och jag vill åka spårvagn i en stad som jag aldrig ha sett. Sen vill jag tokdansa med folk som plötsligt dansar som de aldrig gjort annat.

Jag vill ha!
Och jag vill ha NU!

Tack.


Inga kommentarer: