söndag, maj 11, 2008

En och några till.


Konstig natt, konstig dag ..

När jag kom hem efter att ha grillat med Peter och hans jättetrevliga kompisar hade min mysiga sitta-i-solen-och-dricka-öl-fylla avtagit och ersatts med en lätt huvudvärk. På Parentesen var brännbollsfinalen i full gång och när jag låg ner i sängen kände jag hur basen dunkade i min bröstkorg, precis som när man är på en klubb som spelar för högljudd musik. Min ljuskrona klirrade, även den i takt. Jag försökte stänga ögonen och slappna av, men det var omöjligt att sova. Jag pratade med C som hade AF-festivalen precis utanför sitt fönster. Det var nån slags metal eller vad han sa. Ja, där kunde jag ju inte sova. Och inte han heller. Så då kom vi på att vi skulle sova utomhus. Jag packade sovsäck och varma kläder och så möttes vi utanför Delphi. Natten spenderades högst uppe i Sankt Hans backar, under bar himmel. Vi tittade på stjärnor (hittade Karlavagnen och nån slags triangel) och hade en sån där stor Disneymåne i nästan samma höjd som backen. Mycket romantiskt.

Jag vaknade av att C frös och misstänkte att vi höll på att bli attackerade av ett gäng kråkor som cirkulerade kring oss. Jag råkade tydligen säga att om han försökte väcka mig en gång till skulle jag hugga huvudet av honom, men jag tror faktiskt att jag sov. Jag sov väldigt bra på den där backen. C sov inte alls bra. En stavgångare hade tydligen sett oss en stund tidigare, men tvärvänt när han sett att vi låg mitt i hans motionsspår och då var klockan bara halv sju. Vi misstänkte att flera motionärer skulle anlända inom kort, så gick vi hem till C och sov några timmar innan repet.

Resten av dagen har spenderats i AF-borgen. Premiären närmar sig med stormsteg. Vi har repat och repat och repat och byggt publikgradänger. Jag är trött nu. Trött i kroppen och trött i huvudet. Jag misstänker att själen eventuellt är lite trött också, men jag vet inte. Låter logiskt att den skulle vara det. När nu allt annat hos mig är så utmattat.

Jag borde skriva uppsats. Det gör jag inte. Jag är trött - kanske till och med i själen ju! Då måste uppsatsen kunna vänta till i morgon? Right?



Inga kommentarer: