onsdag, maj 28, 2008

Teatervecka slut - liv i retur?















Jag har spelat teater. Jag har spelat teater och jag har spelat teater. Jag har druckit öl, bastat, trasat sönder mitt knä, kissat från AF-borgens tak (nästan) och umgåtts med dom som jag tycker allra bäst om. Jag har spelat teater. Jag har sett mina fina kompisar spela teater i kostym och väst, jag har sett min pojkvän spela teater i genomskinlig klänning och penishållare.

Jag har spelat teater.

Jag har snackat skit, jag har spelat munspel, jag har sjungit stämsång och jag har varit vaken. Jag har druckit vin, jag har skrattat så jag fått kramp, jag har dansat twist och jag har varit kär. Jag har fått morfin på sjukhuset, jag har blivit omkringburen i AF-borgen, jag har kört rullstolsbana på stora scenen och jag har gråtit floder.

Jag har spelat teater.


Inga kommentarer: