lördag, september 29, 2007

forward in a mobile bubble

David Svenssons bild från teaterfesten. Jag måste sluta fota med mobilen och skaffa mig en riktig kamera.


Uuuuh, jag har ont i huvudet. Jag drack inte jättemycket i går, men jag drack vodka (ur melon!) och trots att jag alltid varit skeptisk till det här pratet om att man blir olika mycket bakfull beroende på vad man dricker, eller vad man blandar, måste jag nog erkänna att jag mår som allra sämst när jag druckit sprit. Jag vaknade dessutom inte förrän 13:30 i morse, vilket ger mig sjukt dåligt samvete. Jag struntar egentligen i det där "man slösar bort hela dagen", (det gör man väl inte om man är uppe senare istället!) men jag känner mig så dååålig. Läste en artikel om det här med A- och B-människor för ett tag sedan. B-människorna är de som vill vara uppe sent på kvällarna och gå upp senare. Man kanske skulle kunna säga att dagens åtta till fem-jobb är ett sorts hets mot folkgrupp eftersom B-människorna allt som oftast är de som får anpassa sig till A-människornas dygnsrytm. Jag är en typisk B-människa. Allra bäst mår jag när jag (inte druckit vodka ur melon och ..) får vara uppe till tre på natten och vakna vid tio-elva någon gång. Jag irriterar mig en massa på att det verkar som att jag ska ha dåligt samvete för det. Folk säger stolta "Ja, jag har ju varit uppe sen sex i morse jag" som att det skulle vara någon slags bedrift. Det är ju hur töntigt som helst. Ja, jag hatar att gå upp tidigt på morgonen, och nej mitt morgonhumör är inte det bästa, men det gör ju inte mig till en lat och dålig samhällsmedborgare, vet nån vad! Trams, säger jag!

I går var jag på födelsedagsfest hos en kompis kompis som fyllde 25. Hon hade gjort det mest ambitiösa plockmatsbordet jag någonsin sett, samt ett fint drinkbord med juicer och frukter att göra drink med. Det var ohyggligt gott och hundra procent vegetariskt dessutom. Jag smet iväg ganska tidigt när jag började märka att alla var mycket fullare än jag och jag ändå inte kunde göra något åt det eftersom min buss hem till Lund strax skulle gå. Men det var trevligt så länge det varade. Ikväll fyller Louise år, men jag är inte riktigt i skick att åka till Malmö ikväll. Det regnar hela tiden (varför berättade ingen det INNAN jag flyttade till Skåne? ) och jag har bara lust att låsa in mig på rummet och titta på teve resten av kvällen. Det går tyvärr inte för jag har tre kapitel kvar att plugga igenom. Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Förresten har Sussie och jag sett Mona Sahlin. Hon dök upp i cafeterian där vi brukar sitta och plugga. Vi var mäkta imponerade. Tänk! En kändis i Lund! På den nedersta bilden kan man nästan se en bit av hennes hår någonstans där i pilens riktning.


Inga kommentarer: