lördag, oktober 06, 2007

yadauada





Nu har jag haft min tenta och jag tror .. eller jag tycker .. att jag borde ha klämt dit ett G, om han inte nu är världens elakaste monster när han rättar. Blev lite orolig när det bara tog mig en och en halv timme att skriva klart, men jag kan ju inte sitta av fyra timmar till bara för att jag ska låtsas skriva mer, så jag gick ändå. Det var några andra som gick strax innan och de mumlade också nåt om att de var överraskade att det gick så fort. Svårt att veta om det var vi som skrev klart fort som är de brighta, eller om det är vi som inte har något smart att säga alls, bara ..

Strax ska jag masa mig iväg till Malmö och träffa Sussie. Vi sa att vi skulle fira tentan på ett vuxet sätt utan alkohol, men nu kan vi inte komma på vad vi ska göra alls. Först vile jag gå på den här pjäsen men den var tydligen slutsåld, och utställningen som var vårt andrahandsalternativ blev vandaliserad i går så det gick ju inte heller .. Herrejösses, det är svårt att försöka göra kulturella, vuxna saker. Det kommer säkert sluta med att vi går ut istället. Vore just typiskt. Jag har blivit förkyld igen förresten. Tredje gången den här sommaren, det måste vara något slags rekord? Nej, nu ska jag snyta mig och sen ska jag ta och lomma iväg till bussen!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Sommar?? Det var optimistiskt.. i Uppsala är det höst, höst, höst.

ina sa...

Men ja, jo, det är väl höst här också förstås, men jag har inte riktigt kommit in i höst-mode än!