söndag, september 23, 2007

Ny lugg

kärvänliga militärer

I'm the devil-DJ!

sussie hittade en favorit!

teatergrillning på taket

min nya lugg

En del av bilderna ovan (Jag är the devil-DJ!) föreställer förresten ett gäng militärer som Sussie och jag fick med oss hem i onsdags. Vi stötte ihop utanför ett falafelställe och de frågade om de fick följa med oss hem på efterfest. Klart de fick! De var helt oväntat väldigt trevliga och väldigt bevandrade inom genusteori. Något vi inte anade innan. Det klart - fördomar, fördomar, men när jag i en plötsligt nykter stund såg genom alkoholdimmorna och insåg att sex militärer (en i grönkläder) satt på golvet i mitt rum och stillsamt sjöng med i Anna Ternheims senaste låt erkände jag mig besegrad. Ge mig en officer - anyday!

Annars har jag gjort det igen. Trots att jag lovade Johanna att aldrig mer göra om det har jag klippt lugg. Själv. Lite lätt berusad. Grattis. Alltid när jag känner mig lite tråkig och vill förändra mig lite får jag för mig att jag skulle vara en riktig hottie om jag bara klippte lugg. Tyvärr glömmer jag alltid bort att mitt hår är ungefär lika tjockt som hästtagel och luggen blir bara en stor .. klump som hänger ut från mitt ansikte. Dessutom är den förstås helt sned och konstigt tjock. Jag bifogar bild och ber alla beakta att det här var den bästa bilden av cirka tio stycken, vilket säger en del om kvalitén på min nya frisyr. Fast det växer ju ut (har jag sagt det förut?)

Jaha, vad har hänt mer? Jag har varit på första teaterrepet! Eller, vi har inte repat än, bara läst igenom manus och grillat på ett tak, men i alla fall! Jag fick på något underligt sätt en roll trots att provspelningen gick så jäkla dåligt och alla repliker bara flög ut ur huvudet på mig när jag stod framför mina bödlar. Jag ska spela tre mindre roller; Abram, vakt och munk. Om jag nu fattade rätt. Det ska bli skoj att köra igång i alla fall, känner mig pepp!

I morgon är det föreläsning igen och om inte mina hatobjekt i klassrummet slutar fnissa och störa under lektionen kommer jag att skära halsen av dem med ett rakblad som jag nyss lagt ner i skolväskan. Då blir de nog förvånade.

Jetzt: schlafen!





1 kommentar:

Anonym sa...

jag gillar luggen starkt!