tisdag, september 18, 2007

Trams







Livet i Lund börjar arta sig. Jag har börjat spela teater i en teaterförening som verkar väldigt trevlig, har haft korridorsfest och tja .. livet går sin gilla gång, fast i en ny stad. Jag känner mig väldigt nöjd med att ha flyttat hit, jag känner mig gladare och mer levande än på länge, allt är ju nytt! Sen att jag går vilse hela tiden, är förvirrad och inte hittar någonstans, ja, det kan man ju leva med ett tag right?

Strax ska jag träffa Sussie och plugga en stund, sen ska jag på fika med en ny hästkompis (ja, hon är ju ingen häst, men hon gillar hästar ..) och sen ska jag förhoppningsvis plugga ännu mer och sen ska jag flytta ut alla möbler ur mitt rum eftersom de ska lägga nytt golv här i morgon. I'mma keepin busy!

I går var jag på audition för en roll i en uppsättning av Romeo & Julia. Den gick ju käpprätt åt skogen, men det var kul att ha gjort ändå och som bonus hamnade jag (på en litenliten) bild i Sydsvenska dagbladet i morse. Jag är den lilla pricken med kjol och uppsatt hår längst bak, längst till vänster. På torsdag har vi teaterträning och det ser jag verkligen fram emot. Så glad att slippa ta ansvar för teaterlekar etc och bara kunna koncentrera mig på att komma dit och ha roligt. Det underlättar.

Som vanligt är det så att mina blogginlägg är fullkomligt värdelösa när jag är så här glad, så jag ska sluta skriva trams nu. Hej så länge!


Inga kommentarer: