torsdag, september 06, 2007

Fiskrens på granne



När någon sa "akta levern" när jag sa att jag skulle flytta in på Parentesen förstod jag inte riktigt vad personen menade. Nu börjar det sjunka in. Den här videon är filmad från balkongen ovanför min och visar den årliga brännbollsturneringen. Det förlorande laget får städa. Tydligen har folk torkat kött i flera veckor i förväg PÅ SINA ELEMENT för att det ska ha ruttnat i lagom tid till turneringen. Folk köper fiskrens för att slänga på sina grannar. De kastar jordgubbar, ägg ...

Varför berättade ingen det här för mig innan jag flyttade in?


4 kommentarer:

Mon Onkel sa...

Jag vill bara poängtera att detta på intet sätt är ett representativt beteende för den skånska populationen. Här på vildanden, exempelvis, är det endas fekalier som slungas på våra medmänniskor.

Anonym sa...

Haha, ja du vännen.. varför berättade ingen det innan du flytta in ;)

Anonym sa...

jag blir ju alldeles chockad!

Elias sa...

Bor du på parentesen, där har jag varit på fest en gång, trevligt ställe.