torsdag, april 06, 2006

tired and uncovered

Det är sanslöst vad fast man blir när man väl börjar kolla på Days of our lives. Det är inte så att jag gråter om jag råkar missa en vecka eller så (som bekant behöver man ju bara kolla typ en gång i månaden för att hänga med) men när jag väl ser det är det ganz spännande. Men det är ändå ingenting mot Danny Wallaces´ Lovely. Herregud, jag har aldrig skrattat så mycket som när han åker omkring i den där pansarkryssaren och berättar för öborna att han nu är deras ledare. Jag kiknade, jag fick ingen luft! Här får ni en länk till Lovelys sanslöst hejjiga nationalsång: LÄNK

Idag har jag varit på matten och fått tillbaka mitt matteprov. Fick av någon underlig anledning godkänt. Jag har inte ens något minne av att ha legat med läraren. Måste vara Dianas superpeppning natten innan provet. Erik skriver sitt prov nu och om jag har tur är han glad när han kommer hem igen.

Har varit på Kalmar några timmar och planerat uthyrningar och strax ska jag hem till mormor och städa och tvätta och efter det ska jag tvätta till mig själv, och det här ska då vara min lediga dag. Är det så att bli vuxen vill jag inte vara med. Är sjukt trött på att jobba hela tiden och jag saknar att vara ledig. Jag saknar att sitta i timmar på Storken och sörpla kaffe och röka tills jag fick lungemfysem. Argh! Jag har inte ens några kompisar kvar i Uppsala, det mest logiska vore väl att flytta antar jag.

Vad händer mer, listan säger allt:


Tio i topp över
Vad pojkvännen inte bör säga när flickvännen säger att hon är tjock.

  1. – Du får väl träna då.
  2. – Nä, du är inte tjock (nyper i armfläsket)
  3. – Själv känner jag mig inte tjock (nej, vi vet det ..)
  4. – Nej, det är gulliga kinder (nyper i kinden)
  5. – YET TO COME …

Inga kommentarer: