torsdag, april 06, 2006

dazed & confused

Klockan är fem över tolv och jag sitter uppe och väntar på att Erik ska komma hem. Jag längtar och jag längtar. Idag har varit en helt fantastisk dag, jag har varit LEDIG och inte haft ett enda måste som jag varit tvungen att ta itu med.

Var ute och red i skogen i nästan två timmar och det var vår. Kände mig vågad när jag slängd av mig vinterjackan på stallbacken och red i bara vindtygsjackan, men det visade sig vara ett lyckodrag. Det blev precis lagom varmt. Vi galopperade längst precis upptinade skogsvägar och lunkade runt i skogen där det fortfarande låg snö och skuttade över vårbäckar som lät precis sådär fånigt friskt som de ska göra om våren. Kalmus var sitt allra bästa jag och hoppade bara ur sitt eget skinn några gånger på hela tiden. Vad jag gillar den hästen! Red förbi mina föräldrars hus och Håkan tog en bild på oss. Den hamnar säkert här om den blev bra.

Och just det, in case anyone is wondering - fiske är inte min största skill och jag skulle antagligen inte anmäla mig till "Storfiskaren Robinson 2006" men bilden är tagen när jag fick min första (och enda) öring någonsin.

Inga kommentarer: