fredag, december 12, 2008

back to the stars





Jag spelar ganska mycket teater nu. Och jag har blivit sådär råförklyld som man bara blev när man var liten, har en klump av någonting i bröstet/halsen och det gör ont att andas. Dålig kombination kan man tycka. Jodå. Men det går nog. I morgon spelar vi andra föreställningen och vi har fått en fin recension hittills i alla fall (http://www.kvp.se/nyheter/2.1617/1.1399858/alternativ-nobelafton) och annat fint skrivet (http://lund.lokaltidningen.se/article/20081206/ARTIKLER/875762831/1236) dessutom ryktas det att skånskan kommer och kollar snart. Så, ja, det går bra nu. Om man nu ska citera Petter. Det kanske man inte ska.

Jag är alldeles trött och bättre blir det säkert inte av att jag strax ska åka och provrida en häst som verkar särdeles trevlig. Kallt stall, bli svettig och dan är nog inte en dunderkur för förkylningar. Tror jag. Inte. Jag är lite nervös eftersom jag inte har ridit på mer än ett och ett halvt år nu. Det mesta sitter väl i ryggmärgen, men det är det där finliret som säkert har blivit rejält ringrostigt. Är väl bara att hoppas på att jag inte flyger av och bryter benet även om jag börjar bli van att spela teater med krycka/kryckor. Torteringen kan jag väl lösa genom att tortera dem med kryckan helt enkelt. Ska nog gå att ordna.



Inga kommentarer: