torsdag, mars 20, 2008

Still alive



Jag har glömt bort Tori Amos igen! Hallååå! Varför gör jag det med jämna mellanrum? Är det för att jag litegrann skäms för att jag spontanryser av hennes gälla skrikröst med Bösendorferkomp? Nä? Vet inte om jag riktigt skäms, men hon är ju definitivt en sån som man måste lyssna sig på själv ett bra tag innan man kan uppskatta. Det är absolut ingen bra fest- eller bakgrundsmusik, man måste liksom ta sig tid för inlyssnande alldeles ensam för att kunna fatta grejen. Alldeles själv, utan folk runtomkring. Gärna i hörlurar!

Lite av problemet är väl dessutom att jag inte har nån jäkla stereo, jag spelar all musik på min fjuttdator. När jag har haft fest här har Dev fått bära högtalare från sig, men jag vill ju kunna lyssna på musik på riktigt jämt här ju. Hur hittar man en bra stereo som inte är så dyr? Blocket? Second handaffärer? Erikshjälpen? Hur vet man i sånt fall att den funkar innan man köper den? I vilket fall sitter jag och kollar Toris turnédatum och drömmer om att befinna mig i samma världsdel, i samma land, stad och byggnad som henne någon gång under sommaren då hon spelar en massa i bland annat Tyskland. Jag skulle lätt kunna åka till Tyskland för att lyssna på henne. Jag vet ingen annan artist som jag skulle kunna bli ett sånt där skrikande pojkbandsfan om jag såg, men för Tori .. Ahh, det är grejer det!

Nu skulle det vara väldigt lätt för mig att länka till en massa fina Youtubeklipp med Tori, men det tänker jag inte göra, för jag tycker att ni ska lära er att tycka om henne av er själva! Jag ska köpa de två senaste skivorna som jag inte köpt (ja, köpa dem PÅ RIKTIGT!) och sen ska jag fixa nån slags stereo, eller bara högtalare till datorn eller vad vet jag, men sen kan inget stoppa mig! Jag ska lyssna på Tori Amos 24/7! Ni får bära ut mig härifrån, skrikandes!

Moahahahahahhahahha!

I morgon åker jag till Uppsala där jag ska äta saker. När jag kommer tillbaka hoppas jag vara frisk igen så att jag kan gå och träna med M. Fast boxning är väl inte att tänka på kan jag tro, hon vill bara gå på pimpinetta saker som aerobics. Nästa vecka ska jag ha spelkväll hemma hos mig tänkte jag. Ska sno med mig spel hemifrån och så får folk ta med egna. Kanske blir knytis för jag har tenta på lördag och tror inte att jag är jättesugen på att baka en massa när jag borde plugga. Eller, det klart jag kommer vara sugen på att baka istället för att plugga, men jag FÅR inte.

Facebook är ju en väldigt underlig grej. Nu har jag i ett par dagar varit väldigt mycket online där (mest för att jag inte vill skriva på min hemtenta) och jag upptäckte en ny grej nyss. Man kan karaktärisera sina vänner, alltså, välja ord som man tycker stämmer in på dem. Det här är ord som folk tycker stämmer in på mig tydligen:
entertaining fun funny generous helpful lovable loyal relaxed smart thoughtful
Om det verkligen är så är det ju fantastiskt! Det är ju jättesnälla saker! Tycker man sånt om mig? Fantastiskt! Jag blir så glad.

Idag har jag efter-sökt sommarkurser. Valde organisationsteori med genusinrikting som förstahandsval, etik i marknadsföring som andrahand. Sen några andra kurser som jag möjligtvis kan tänka mig att läsa om jag inte kommer in på nån av de andra. Det blir nog bra allting. Eller vaddå, klart som fasiken att det blir bra! Jag är nyfiken på sommaren. Hur den blir? Jobba? Plugga? I Uppsala? Stockholm? Lund? Malmö? Någon annanstans?

Nu: försöka sova? I've got a plane to catch tomorrow.


2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

det finns datorhögtalare från 99 kr på pixmania.com:

http://www.pixmania.com/kringutrustning-hogtalare/sese1_9_104_760_0_0_0_00_sg.html

jag vet, för mina har just pajat.. suck

Anna-Karin sa...


http://www.pixmania.com/kringutrustning-hogtalare/sese1_9_104_760_0_0_0_00_sg.html