tisdag, mars 18, 2008

Köpslå om honom









Den här helgen var tröttande. I fredags kakkalas hos E som fyllde 17 (eller närliggande tal plus tio!) och så kom P hem och det var roligt. I lördags premiär av Odeli på Lilla teatern och efterföljande premiärfest. Man kan nog inte hitta en bättre lokal att ha fest i tror jag. Det var grymt kul! Vi tokdansade på scenen, spelade piano i foajén (...) och drack vin i sminklogen. Jag hade hur kul som helst och vid femsnåret somnade jag på en av publikbänkarna och vaknade sju av att P och C tyckte att vi skulle gå hem.

Idag är det snö ute, sån där snö som ligger kvar på marken. Jag protesterar genom att inte gå ut alls. Det gjorde jag i och för sig inte igår heller .. Men idag är det av protesterande orsaker!

Förra veckan hade vi en gästföreläsare från Malta som pratade om bloggar bland annat. Han frågade vilka av de som var på föreläsningen som bloggade. En kille och en tjej svarade ja. Killen sa rätt upp och ner att han mest bloggade om andra bloggar. Om folk som inte hade nåt att säga, såna som bara bloggade om "crap". Sen publicerade han även sina egna etsningar. Tjejen rodnade när hon skulle svara och stammade att hon nog var en sån som bloggade om "crap". Jag skulle verkligen verkligen vilja veta om det är så, eller om det faktiskt var tvärtom, den där tjejen är rätt så klipsk, men killen vet jag inte om jag tror att han är så bright. Jag är väl också en sån där som crapbloggar, men det struntar jag i. Den här bloggen är mest för mig själv och mina kompisar. De kan hitta bilder på sig själva här, se vad jag håller på med om vi inte hörts på ett tag .. Det gör mig inget att jag är en crapbloggare!

Idag har jag inte skrivit så mycket på min hemtenta (inte alls- än!) men tänkt desto mer på min gamla klassiker "om det blir jordbävning och jag måste välja mellan att rädda -den eller den- personen, vem skulle jag välja?" Och så tänkte jag vidare på familj, vilka ingår i min familj? Vilka skulle jag rädda om jag kunde välja tio personer? Är nya personer viktigare att rädda, eller ska man rädda såna man känner bättre? Hur ser kriterierna ut egentligen? Och jo, den här bloggen handlar om crap, för det där kommer ju aldrig bli en verklig situation. Det är precis lika fånigt som den historia min kompis amerikanska pojkvän frågade om henne inför sin stundande europatrip: "Om jag åker på samma buss som ett par blonda, svenska tvillingar med silikonbröst och en bakomliggande karriär inom porrindustrin och en av tvillingarna ramlar av bussen i Österrike och det enda sättet jag kan rädda henne på är att ligga med henne - är det okej då?"

Jag minns inte vad hon svarade. Om hon överhuvudtaget gjorde det. De är i alla fall inte ihop längre.


2 kommentarer:

Jonners Paaners sa...

Go crapbloggarna! Håller med om att fest på en teater är det ultimata, det var VÄLDIGT kul!

ina sa...

Och det var väldigt kul att träffa dej! Jag som hade satt på mig min hatt och allt!

.. Eller ja, Patriks hatt, men du fattar! :)