söndag, mars 02, 2008

Av havet får man salt


Jag var ohyggligt opepp på fest i fredags när D och jag satt i biblioteket och pluggade. Festen skulle börja klockan sju och halv sex satt vi kvar och jag sa till Disa att jag mycket hellre skulle sitta kvar och läsa än gå på tråkig korridorsfest. Jaha, vi skulle ha Tour des Chambres och jag och L skulle ha festivaltema. Vi hade liveartist (L och hans gitarr), festivalarmband, sovsäck, ljummen öl i hinkar, utströdda kondomer och bajamaja. Succé! Resten av rummen var jätteroliga och jag tokdansade inpå småtimmarna (jag hade ingen aning om att det kunde få plats så många dansande människor i mitt rum!) Sen somnade fyra personer i min säng och dagen efter låg jag och D och pratade till klockan fem när vi höll på att svälta och C kom med thaimat till oss stackars små fågelungar. Så himla bra helg!

Nu har jag varit och tränat och pratat med Anki för första gången på länge. Nu ska jag fortsätta bära ut tomburkar och flaskor från mitt stinkamde festivalrum. Kanske borde vädra lite också.


Inga kommentarer: