måndag, oktober 08, 2007

Klippa gräs?


För några dagar sedan vaxade jag min överläpp. För min bror har sagt att jag har mustasch och att inga killar gillar tjejer med mustasch. Jag tog det säkra före det osäkra och vaxade. Det gjorde väldigt ont och dagen efter hade jag hundra miljoner småfinnar runt munnen. Jag såg ut som jag hade fått någon slags allergisk reaktion, eller kanske munsår. Nu har det växt ut små, vassa stubbhårstrån. På bara några dagar! De syns mycket mer än mina fjun gjorde från början. Jag ser ut som en fjortonåring med moppemustasch. Charmigt. Tack bror.

Jag ska vara hårig all over i fortsättningen.

Annars? Ännu en dag lagd till handlingarna. Jag är förkyld. Så in i norden jäkla tokförkyld. Och jag har tröttnat! Jag menar - jag äter massor med frukt, jag äter vegetarisk bra mat, tränar ett par gånger i veckan, går i trappor och cyklar, tvättar inte händerna med bakteriedödande tvål och brukar inte stoppa mina nycklar i munnen - men ändå blir jag sjuk gång på gång. Snart vet jag inte vad jag ska göra. Dessutom äter jag c-vitaminbrus en gång om dagen. Jag har ju till och med slutat bita på naglarna! (Läste att man fick i sig mer bakterier på det sättet än om man slickade en offentlig toalettstol ...)


Jaha, vad har jag mer gjort? Jo! Jag har varit otrogen i tre timmar! Och tittat på andra som varit otrogna. Efteråt kände jag mig nedstämd, men nu är jag tillbaka till det gamla glada jag igen.

Teater alltså. Jag har spelat improvisationsteater med situationen "du kommer hem och upptäcker din partner i säng med en annan".

Vad trodde ni egentligen? Nänä ...


Inga kommentarer: