lördag, juli 11, 2009

men vad fan ...




Det var verkligen länge sedan jag skrev nu. Antar att jag varit för upptagen, eller att jag inte haft något behöv av att skriva av mig i en blogg som långsamt håller på att tyna bort. Men det vill man ju inte medverka till. Bloggdöd alltså, så det är nog bäst att knattra vidare. Så vad har hänt sedan sist?


1. Vår har blivit sommar. Jag jobbar i klädaffären och på bokhandeln. Mest klädaffären.


2. Jag har blivit med sambo. Jag och Christian har flyttat ihop och jag trivs. Gud vad jag trivs. Ska det vara så här enkelt att vara ihop? Jag har världens bästa pojkvän, men det vågar jag inte säga högt egentligen, rädd att jinxa det. Äh, skitsamma. Så är det.


3. Jag regisserar pjäs för fullt. Först föds man ju sätts upp i september. Jag är stolt över det här projektet. Jag tror att det kommer bli kul att titta på. Jag hade velat se den här pjäsen! Och det trodde jag ju också att jag skulle få göra, men en av mina skådisar kunde inte vara med, så jag fick hoppa in och ta hennes roll vilket betyder att det inte blir något sitta stilla på en stol och titta på premiären ett par meter bort med ett glas champagne i vänsterhanden, utan jag kommer att stå på scenen tillsammans med mina fina skådisar. Lite läskigt eftersom jag aldrig kommer att få se min egen pjäs utifrån. Jag kommer aldrig vara säker på om den är bra eller inte! Ååååh, nervöst!


4. Ja .. Nä .. Det kanske inte har hänt så hemskt mycket mer? Jag försöker odla mina vänner och det är väldigt sorgligt att Sussie har flyttat tillbaka till Uppsala, även om vi inte alls träffades så ofta var det skönt att ha någon sån där trygg person nära. Nu känns det lite ensamt och jag ska ta och skaffa mig ett par nya kompisar tänkte jag. Man får vara lite mer öppen än normalt antar jag. Extra trevlig? Börja använda deodorant? Inte vet väl jag!


Inga kommentarer: