torsdag, maj 07, 2009

Oh crap.




I onsdags när jag åkte från Malmö till Stockholm för att hälsa på min sjuka mormor var det en idiot som stal min stora resväska. Ni vet, man får ju bara ställa väskan på ett angivet ställe, i änden av vagnen, och där är det ju inte så svårt för någon annan att nappa tag i väskorna. Nu hände just det mig och en annan tjej. Hon stackaren var på väg på semester till Egypten och blev av med all sin semesterpackning, men hon hade i alla fall varit förutseende nog att ha en hemförsäkring. Det hade inte jag. Klantigt! Noll ersättning och inga möjligheter att ersätta garderoben på ett bra tag.

Nu blev jag av med min bärbara dator, med texter, noveller, skolarbeten och bilder från fyra år tillbaka. Halva min garderob är borta, två sprillans nya dvd-boxar jag köpt på bokrean (Hasse & tage och Pang i bygget - jag hade inte ens sett dem än) mp3-spelaren, min dyra sport bh och hela min necessär med smink och parfym. Borta. Jag som verkligen älskar mina kläder lider bigtime. Men det värsta är nog den gamla datorn med allting i, alla bilder, texter, uhuuu! Jag blir så arg!

Jag har ringt till polisen ungeär 108 gånger, men min väska är gone for ever skulle jag tro.

Nu börjar jag undra om jag har en väldig otur? Jag har inte tänkt på det själv, men idag när min bror hälsade på sa han att han tyckte att jag alltid råkar ut för saker, och nu när jag tänker på det så .. Men vad kan det bero på? Är jag mycket klantigare än alla andra, eller? Verkar det här konstigt eller tror ni att jag är som alla andra i otursfrekvens? Here we go:

1. Förra året stals min nya, fina mobil. Innan dess har jag blivit av med (blivit bestulen på) en väska innehållande mp3-spelare och skolböcker.

2. Min uppsatskompis sjappade innan inlämning av uppsats förra terminen vilket gjorde att jag "tappade" ett halvår i min utbildning innan jag kunde fortsätta (tyckte hejdlöst synd om mig själv!)

3. Två dagar innan ett jobb i maj förra året krossade jag knät. Två månader på kryckor och det har fortfarande inte blivit riktigt bra. Det andra knät hade hoppat ur led en gång tidigare Två månader på kryckor.

4. För några år sedan hoppade jag över en uppspolad mask på gatan och fick en inflammation i höften och fick hoppa på kryckor i 6 månader. Det låter ju osannolikt, men det är faktiskt sant - ja, jag vet att det låter sjukt ..

5/6/7/8/9 ... osv. Efter att ha ramlat av en häst med ryggen före in i ridhusväggen fick jag allvarliga ryggproblem under flera års tid. Fick gå hos sjukgymnast/kiropraktorer/naprapater och massörer. Jag har brutit två fingrar, en tå, fått hjärnskakning två gånger (fick en bokhylla i huvudet - TVÅ gånger ... ) axeln har hoppat ur led flera gånger, jag har haft kemisk lunginflammation och har just drabbats av ett svårt eksem som göra att delar av min kropp (bland annat brösten!) vätskar och blöder hela tiden. (Jag vet att det är äckligt att läsa om - men hur tror ni då att det känns?!)

Jag är en ganska lycklig person och tänker alltid positivt när jag funderat över saken en stund. Jag gräver aldrig ner mig, så jag tror inte att det kan vara .. psykiskt?

Oh crap, nu tar jag en cigg, jag vet att jag har slutat röka, men det är antingen det eller dunka huvudet i köksbordet.


Inga kommentarer: