torsdag, juni 05, 2008

Vacation!













Jag har varit på semester i Skåne. Det var sjukt fint! Vi har tittat på Ales stenar, klättrat i skånska berg (de är som Uppländska kullar ungefär) och tältat på en strand. Vi har även hunnit med att äta kakbuffé, grilla banan, nästan bli yxmördade (det var tydligen bara en katt utanför tältet - men det LÄT väldigt läskigt!) och samla stenar. Jag är lite imponerad över att mitt knä höll hela vägen, men det gjorde det. Det gör visserligen lite ont, men jag tror att det kan vara bra också, så att man vet om när man överansträngt det.

Jag har inte så mycket planer den här veckan, bara småsaker. Jag ska fixa lite böcker, läsa lite om jag orkar och träffa lite folk som åker iväg till storstan snart. Det är konstigt att ha sommarlov utan att egentligen ha gjort sig förtjänt av att ha lov. Men äh! Konstigt - schmonstigt, det är ju inte som att jag inte njuter. Började på en ny bok i dag. Snabba cash. Har försökt läsa den innan men aldrig riktigt orkat med. Den känns bättre nu. Måste bero på mig?


2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

ååååå vad fint det ser ut..! skåne är som ett annat land.
och ni är fina!
kram

ina sa...

Jag tror att skåne eventuellt ÄR ett annat land. De har i alla fall ett eget språk!