tisdag, juli 08, 2008

saknad





















"Jag är i Oslo." Så har alla mina brev/kort/emails/telefonsamtal och msnkonversationer börjat den senaste veckan. Men så är det alltså. Jag är i Oslo, jobbar på ett lager och dör en smula inombords varje morgon när klockan är tio i sex och alarmet ringer. Jag bor med M1 och M2 i en pytteliten lägenhet som egentligen är mer ett studentrum med kokskåp. Trångt. Men det är kul också! Jag försöker se det positivt att man faktiskt får som en liten mini-"semester" i ett nytt land samtidigt som man tjänar pengar (mer pengar än i sverige). I helgen ska vi låna en bil av M2:s kompis oh åka och titta på fjordar. Vi har åkt båt till vackra öar, solat och badat där, gått på muséer oh druckit vin i en park. Jag trivs med mina rumskompisar även om vi är i ansiktet på varandra 24/7.

Oslo är väldigt väldigt vackert. Jag visste inte det! Vi bor högst upp i ett hus som ligger typ 7 minuter från centralstationen där M1 och jag tar tåget till jobbet vare morgon. Väldigt centralt alltså och med en utsikt som inte går av för hackor. Vi ser stad och berg, och mera berg. Mycket fint. Nu är det bara lite mer än en månad kvar innan jag får åka hem till min Lundafamilj och den månaden kommer jag ha fullt upp! Ska försöka se så mycket av staden som jag bara kan. Och delar av övriga Norge också om jag bara får tid.

Jag blir väldigt glad när jag får e-mail ska ni veta! Känns lite långt bort från allt här. Men bra. Långt bort men bra.


1 kommentar:

Jonners Paaners sa...

Jag utmanar dig: http://paaners.blogspot.com/2008/07/utmanad.html