onsdag, april 09, 2008

Att raka eller inte raka. Det är frågan.


Inför pjäsen tänkte jag att skulle sluta raka mig under armarna. "Bah" tänkte jag, "det blir en piece of cake - hur svårt kan det vara?" Jo, det var ganska svårt visade det sig. Det är jobbigt att gå och träna och ha hår under armarna, det är jobbigt att låta nån ligga på ens arm när man misstänker att man killar personen under näsan med sitt armhålehår och man blir väldigt väldigt mån om att inte lyfta på armarna när man har linne på sig. I dag skulle jag boxas med min korregranne och fick panik tio minuter innan vi skulle gå. Jag kände att jag inte orkade mer! Jag klarar inte av fler fjortonåringar som tittar på mig med avsmak (jag skojar inte!) Jag orkar inte med det här fokuserandet på mina armhålor!

Jag vill ju hemskt gärna vara en sån där tuff person som inte bryr sig ett jota om hår eller inte hår, men när jag ser mig i spegeln, hårig och dan, så känner jag mig faktiskt på gränsen till äcklig. (O?)lyckligtvis hittade jag ingen rakhyvel innan träningen och fick se ut som den ryska kulstöterska jag nog egentligen är genom hela passet. När jag kom hem var jag övertygad om att jag skulle raka av hela joxet och tog den här bilden som ett minne av jobbigare tider. Men så när jag stod där i duschen kände jag mig fånig. Herregud, varför nojja så mycket över lite hår? Det är ju ett experiment! Lite mer tåga får det nog lov att vara i mig. Varför känner jag att det är så jobbigt? Fånigt!

Håret är i alla fall kvar, och på utväxt. Tills på torsdag i alla fall, för då ska jag träna igen. To be continued helt enkelt.

7 kommentarer:

Jonners Paaners sa...

Bravery! Men jag förstår dig helt och håller, jag hade nog nojat en massa jag med. Tror jag hade nojat under helt, dvs. rakat av det ganska tidigt. Även om jag egentligen inte hade tyckt att jag skulle göra det i det långa loppet.

GenerationY sa...

jag får ett ryck en gång i halvåret ungefär. men dessemellan är det otroligt att inte bry sig.
det rekommenderas...

men det jag skulle säga - och som jag tänker på ibland - är att min brorson på sex år PÅ ALLVAR trodde att tjejer inte har hår under armarna efter "mamma inte har det" och han aldrig sett det förut. han trodde alltså att jag var onormal och konstig..!!
och så fick jag en otrolig lust att lära barn om normalitet och världsordning..!
de där 14-åringarna som kollar snett på dig borde inte påverka dig så mycket, utan borde påverkas själva istället...

GenerationY sa...

.otroligt SKÖNT att inte bry sig skulle det vara...

Anonym sa...

jag förstår nojan men en otroligt bra grej med att vara så lat som jag är att jag ändå inte orkar göra något åt det. fatta all tid det tar! så, prova att vara lat, fatta vilken tid du sparar. som du kan göra något vettigt på, som typ kolla sitcoms och läsa och äta choklad. det är vad jag gör med min lediga tid.

ina sa...

Mjaa, jag vet inte hur väl den teorin håller. Det var inte riktigt som att jag skippade att kolla på teve och äta choklad innan. I alla fall inte till förmån för att raka armhålorna, det tar ju ungefär tjugo sekunder i duschen. Tyvärr, det hade kanske funkat annars ..

Och Caroline, jag vet att fjortonåringarna borde påverkas själva, men det tror jag tyvärr inte kommer hända. Och jag känner mig varken stärkt eller som en bättre människa. Det enda som har hänt är att jag luktar mer svett än tidigare och har slutat träna i linne. Tyvärr ..

//Neggot.

GenerationY sa...

men men men!... att inte raka sig under armarna orsakar inte mer svett eller svettlukt.
det är en myt och förbannad lögn.
och om det är lukten som bekymrar dig så borde du testa sån där Absolut Torr som finns på apoteket. det typ fräter bort allt levande.
men jag respekterar att man vill och känner att man måste raka sig under armarna. fast jag skyller på samhället ändå, och hävdar bestämt att det inte är ens eget opåverkade val.
/bränn-behån-släng-rakhyveln-osv.

ina sa...

Nä, det är uppenbarligen inte en myt. För det luktar mer än tidigare (vilket i och för sig inte är så konstigt, lukten har ju mer platser att gömma sig på liksom ..) Fast det luktar kanske mer av unken deodorant än svett. Håret kommer mest troligt ryka snart. Jag klarar inte pressen.

/Neggot med dålig självdisciplin.