onsdag, november 28, 2007

Drama, drama


Jaha, katten är räddad. Håkan avbeställde avlivningstiden i morse, två timmar innan hon skulle varit död. Jodå, efter mycket drama och åtta bedrövelser hamnar hon hemma hos Johanna och Magnus i Högdalen. Men jag måste flytta så att jag kan ta hem henne efter jul någon gång. Är man sjuk i huvudet om man flyttar på grund av en katt? Är man skadad på något vis? Var det något som saknades i ens barndom?

Jaja, skitsamma. Titta på katten. Den där katten låg på min mage hela våren när jag grinade och grinade. Hon fick höra precis allting som jag tänkte. Hon satt på min säng och tittade noggrant på när jag sminkade mig och skulle ut första gången i mars. Hon satt i hallen och väntade på mig när jag kom hem på mornarna i april. Hon låg med mig på mormors uteplats och pluggade i hammocken de där varma dagarna i maj. Och i juni låg hon på min säng och väntade på att jag skulle komma hem efter jobbet. Man kan inte avliva en sån katt. Jag får flytta, jag struntar i om det betyder att jag är galen.


3 kommentarer:

Messy sa...

inte galen!!! what comes around goes around, hon kommer vaka över dig! :)

/messy på buke

Anonym sa...

Haha, jag flyttar på måndag till en lägenhet jag inte har råd med för att jag ska kunna ha kvar katterna...

ina sa...

Vad ni är gulliga! Bara jag hittar någon lägenhet nu! Det är ungefär lika svårt här som i Uppsala/Sthlm.

Messy - kollade också på Bonde .. ikväll. I smyg! Skruvade ner ljudet så att ingen i korridoren skulle höra ut! :)