fredag, november 23, 2007

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig


Idag beskrev Alex Schulman Gudrun Schyman som "auktoritär och mästrande på ett vänligt sätt" på sin innelista i Aftonbladet. Det tyckte jag var fint. Tänk om jag också kunde få vara lite så. I dag hade vi redovisning av vårat grupparbete. Jag stod framme vid vita tavlan och ställde ledande frågor och gjorde anteckningar om vad de sa. Jag kände mig tyvärr mycket mer som en förvirrad mellanstadielärare än en auktoritär fast vänlig politiker.

Ikväll skulle jag varit askalas i Köpenhamn. Det ändrades dock till att bli en fest i Malmö. Det ändrades i sin tur till att bli nation i Lund. Sen ändrades det till att bli fest i Malmö och utgång i Lund. Det kommer säkert inte bli nåt alls av det här. I morgon kan ni fråga mig "Vad bidde det?" och jag kommer att svara "Det bidde ingenting".

Jodå, jag är positiviteten själv.


Inga kommentarer: