söndag, januari 11, 2009

jeepers creepers




Jag ska hem till pojkvännens föräldrar och födelsedagsfika. Jag försov mig, missade tvättiden och har ingenting rent att ha på mig förutom de mjukisbyxor och den luvtröja jag sitter i nu. Jo, balklänningen är ren. Vad väljer man - att lukta som en slusk, att se ut som en eller att gå uppklädd till tänderna?


Igår läste jag ut
I trygghetsnarkomanernas land och har funderat en massa över saker som jag är rädd för nu. Jag vet inte om den är en sån bondepraktika som vissa sagt att den skulle vara, en del av hans analyser känns mer som spekulationer än vetenskapliga fakta - men en del poänger har den helt klart. David Ebenhard som har skrivit boken är enligt bokens baksida "överläkare och chef på Stockholms läns psykiatriska akutmottagning vid S:t Görans sjukhus". Något som verkar ha gett honom en lätt släng av hybris, för man undrar med vilken självklara rätt en läkare sitter och gör kulturantropologiska analyser i över 317 sidor. Jag tvivlar inte på att han är bra på sitt yrke, men undrar om inte många tar vad han skriver för rena sanningar bara på grund av hans yrke.

Jaja, det får väl vara hur det vill med den saken. Boken var i alla fall ganska intressant och rätt så kul läsning.
Nu ska jag leta upp en klänning utan deodorantfläckar under armarna. Fräscht!


Inga kommentarer: